Kraj

Cięcia kosztów w McCannie

Pracownicy agencji mają czasowo obniżone pensje, a raz w miesiącu muszą brać bezpłatny urlop.

W agencji reklamowej McCann Erickson wprowadzony został program oszczędnościowy. Pracownikom każdego szczebla (z wyjątkiem tych najmniej zarabiających) pensja została obniżona o 10 proc. Połowę tej obniżki pracownicy maja odzyskać w lutym 2012 roku, co gwarantują im specjalne aneksy do umowy. Ponadto każdy z pracowników został zobowiązany do brania jednego dnia bezpłatnego urlopu w miesiącu.

– To tylko chwilowe oszczędności, wynikające z faktu, iż część naszych klientów zmniejszyło dość radykalnie wysokość budżetów reklamowych – mówi Piotr Łysak, dyr. zarządzający agencji. – Jesteśmy obecnie w kilku obiecujących przetargach i jak tylko pojawią się nowe projekty, zaniechamy kontynuowania działań ograniczających koszty – dodaje.