Kraj

PKO BP zdeklasował konkurencję w wydatkach reklamowych

W minionym półroczu bank zwiększył swój budżet mediowy aż trzykrotnie.

PKO BP zdeklasował konkurencję w wydatkach reklamowych
Od połowy marca bank PKO BP prowadzi bardzo intensywną kampanię reklamową, w której występuje prezenter i showman Szymon Majewski. Kampania ma za zadanie odmłodzenie i odświeżenie wizerunku banku i przyciągnięcie nowych klientów. I jest w tym zakresie skuteczna – w ciągu czterech miesięcy bank otworzył 300 tys. rachunków i przyciągnął 160 tys. nowych klientów (czytaj więcej).

Jak wynika z danych firmy Kantar Media, monitorującej wydatki reklamowe, w pierwszym półroczu PKO BP wydał na reklamy w mediach (w telewizji, kinach, prasie, radiu i na outdoorze) 77,3 mln zł, (dane cennikowe, nie uwzględniają rabatów), aż trzykrotnie więcej niż w I połowie ubiegłego roku (24,3 mln zł).

Pod względem hojności PKO BP jako reklamodawca zdeklasował konkurentów – drugi w kolejności Bank Zachodni WBK wydał w tym czasie o 24 mln zł mniej (52,5 mln zł). W pierwszej połowie ubiegłego roku to właśnie BZ WBK był liderem wydatków reklamowych w branży bankowej (wydał blisko 40,3 mln zł).

Na kolejnych miejscach w tym rankingu wydatków mediowych uplasowały się: Getin Noble Bank, który na reklamy z Piotrem Fronczewskim wydał w tym roku już 48,7 mln zł, ING Bank Ślaski, który na reklamy Markiem Kondratem i Jackiem Braciakiem wydał w 45,5 mln zł (o jedną piątą więcej niż w 2010 r.), oraz Polbank EFG, który na kampanie z Justyną Kowalczyk przeznaczył w minionym półroczu 43 mln zł, o niemal połowę więcej niż rok temu (29,2 mln zł).

Od początku tego roku obsługą mediową PKO BP zajmuje się dom mediowy Universal McCann (umowa na rok), który przejął ten budżet od ZenithOptimedia Group, wiodącą agencją reklamową banku od listopada ub.r. jest zaś DDB (umowa dwuletnia). Agencją wspomagającą jest Testardo Gram.