Artykuły weekendowe

Jacek Czynajtis uruchamia serwis dla panów po 40.

Założyciel firmy New Selling Way Jacek Czynajtis opowiada o tym, kim dla niego jest mężczyzna po 40. roku życia, i o idei swojego nowego serwisu Facetpo40.pl, który początkowy był hobby, a teraz jest rozbudowanym projektem internetowym.

Jacek Czynajtis uruchamia serwis dla panów po 40.
Dzisiejszy czterdziestolatek urodził się w rodzinie, gdzie kobieta i mężczyzna mieli jasno określone role: ona wychowywała dzieci i dbała o dom, on utrzymywał rodzinę i porządek rzeczy. Tak było od tysiącleci. I nagle, w ciągu zaledwie kilku dekad, świat zmienił się nie do poznania. W wyniku postępu cywilizacyjnego i kulturowego dokonała się niezwykła przemiana społeczna. Emancypacja kobiet doprowadziła do tego, że mężczyzna stracił swój monopol na władzę, siłę czy sukces.

Niepostrzeżenie facet został uwięziony w stereotypowym pojęciu męskości, które już dawno przestało pasować do tego nowego świata. Stare role, jakie narzuca mu otoczenie, nie zdają egzaminu – dziś nie jest już ani niezbędnym żywicielem rodziny, ani jej głową, przestał być dozgonnym towarzyszem życia. W tej formie, w jakiej został ukształtowany, po prostu przestał pasować.

Skorupa stereotypowych oczekiwań i przestarzałych ról stała się dla niego już zbyt ciasna, by mógł w niej być szczęśliwy i spełniony. Czas pomóc mu się z niej wydostać. Czas, aby współczesny prawdziwy facet adaptował się do nowych warunków społecznych.

Dziś czterdziestoletni mężczyźni mają ogromny potencjał energii, uczuć i pasji, które chcą wykorzystać w swoim dalszym życiu, lecz często nie wiedzą, jak to zrobić. Mają silną potrzebę wyzwolenia się, spełnienia, pozostawienia czegoś ważnego po sobie. Mają potrzebę bycia prawdziwymi facetami – lecz sposoby, jakie działały od pokoleń, nagle przestały być skuteczne. Dlatego potrzebują wsparcia.

Jakie są nowe role współczesnego czterdziestolatka? Jakie drogi powinien wybrać i co właściwie ma do wyboru? Tego nie wiemy. Ale chcemy to odkryć. Chcemy szukać odpowiedzi na te pytania i pokazywać czterdziestolatkom, jak w tym nowym, trudniejszym dla nich świecie mogą pozostać prawdziwymi mężczyznami. Chcemy obalić stereotyp czterdziestolatka w kryzysie wieku średniego na rzecz dojrzałego mężczyzny wchodzącego w nowy etap życia, mężczyzny, który ma wiele do zaoferowania światu i który ma prawo równie wiele od niego oczekiwać.