Nokia wybrała agencję marketingu zintegrowanego Inferno do przygotowania globalnej kampanii marki. Wartość budżetu tych działań szacowana jest na 80 mln funtów.
Inferno zmierzyła się w trwającym od maja przetargu z kilkoma międzynarodowymi agencjami, m.in. z Wieden & Kennedy pracującą dotychczas dla Nokii.
Kampania Nokii planowana jest na jesień br. Będzie w niej reklamowany pierwszy telefon marki z systemem operacyjnym Windows 7.
Nokia próbuje wszelkimi siłami utrzymać swoją słabnącą ostatnio pozycję rynkową w obliczu wzrostu udziałów takich konkurentów, jak Apple, RIM czy HTC. Firma liczy, że dzięki współpracy z Microsoftem będzie w stanie odebrać część udziałów telefonom Apple czy bazującym na systemie Android.
Inferno pracuje już dla Nokii w zakresie m.in. obsługi działań BtoB. W&K, która ostatnio przygotowywała kampanię smartfonów Qwerty, ma kontynuować współpracę z marketerem, choć jej ograniczenie spowodowało spore redukcje zespołu w londyńskim biurze agencji. Wśród nadal obsługujących Nokię agencji jest też Fallon.
(na podst. www.brandrepublic.com)