Zagranica

Inferno przygotuje globalną kampanię Nokii

Agencja wygrała przetarg na międzynarodowy projekt marki wart 80 mln funtów.

Nokia wybrała agencję marketingu zintegrowanego Inferno do przygotowania globalnej kampanii marki. Wartość budżetu tych działań szacowana jest na 80 mln funtów.

Inferno zmierzyła się w trwającym od maja przetargu z kilkoma międzynarodowymi agencjami, m.in. z Wieden & Kennedy pracującą dotychczas dla Nokii.

Kampania Nokii planowana jest na jesień br. Będzie w niej reklamowany pierwszy telefon marki z systemem operacyjnym Windows 7.

Nokia próbuje wszelkimi siłami utrzymać swoją słabnącą ostatnio pozycję rynkową w obliczu wzrostu udziałów takich konkurentów, jak Apple, RIM czy HTC. Firma liczy, że dzięki współpracy z Microsoftem będzie w stanie odebrać część udziałów telefonom Apple czy bazującym na systemie Android.

Inferno pracuje już dla Nokii w zakresie m.in. obsługi działań BtoB. W&K, która ostatnio przygotowywała kampanię smartfonów Qwerty, ma kontynuować współpracę z marketerem, choć jej ograniczenie spowodowało spore redukcje zespołu w londyńskim biurze agencji. Wśród nadal obsługujących Nokię agencji jest też Fallon.

(na podst. www.brandrepublic.com)