Zagranica

Francuzi wprowadzają obostrzenia reklamy adresowanej do dzieci

Francuskie stowarzyszenie zajmujące się kontrolą i ustanawianiem standardów w reklamie Bureau de Verification de la Publicite (BVP) ogłosiło znowelizowaną wersję...

Francuskie stowarzyszenie zajmujące się kontrolą i ustanawianiem standardów w reklamie Bureau de Verification de la Publicite (BVP) ogłosiło znowelizowaną wersję rekomendacji dotyczących kształtu reklam kierowanych do dzieci. Nowe standardy wzmocniły istniejące normy, które kładąc nacisk na poszanowanie ludzkiej godności, zabraniają wykorzystywania wizerunku dzieci w sposób, który mógłby szokować, obrażać, prowokować negatywne reakcje pośród widowni telewizyjnej. Reklamodawcy powinni również unikać w reklamach kierowanych do dzieci prezentowania przemocy oraz przedstawień, które mogą zagrażać bezpieczeństwu dzieci. Przekaz reklamowy nie powinien również naruszać autorytetu rodziców oraz nauczycieli. BVP zakazało również organizacji promocji sprzedaży, które polegałyby na spotkaniach z nieznajomymi, również za pośrednictwem internetu.