Zagranica

M-commerce coraz popularniejszy w Europie

W badaniu ComScore wybija się rynek brytyjski notujący największą dynamikę wzrostu liczby użytkowników z dostępem do m-commerce.

Sprzedaż za pośrednictwem kanału mobilnego staje się coraz bardziej popularna na największych europejskich rynkach – wynika z zestawienia firmy ComScore za okres marzec-maj 2011 r.

13,5 mln konsumentów z Francji, Niemiec, Włoch, Hiszpanii i Wlk. Brytanii ma dostęp do takich detalistów online jak Amazon za pośrednictwem urządzeń bezprzewodowych (najczęściej telefonów komórkowych). Oznacza to, że taki dostęp ma 5,8 proc. wszystkich abonentów usług mobilnych. Liczba ta nie jest jeszcze zbyt duża, ale i tak jest to wzrost o 37 proc. w porównaniu ze stanem sprzed roku.

Największy wzrost liczby użytkowników usług m-commerce widać w Wlk. Brytanii – o 118 proc., a najmniejszy – w Niemczech (o 45 proc.) i we Francji (o 24 proc.). Z kolei we Włoszech i w Hiszpanii zanotowano spadek liczby takich użytkowników – dynamika w tych krajach wyniosła -5 proc.

Jeśli pod uwagę weźmie się tylko użytkowników smartfonów (typu iPhone i produkty z systemem Android), wzrost dla pięciu badanych krajów wyniósł aż 80 proc. Również w tym wypadku największą dynamikę odnotował rynek brytyjski, który urósł o 163 proc. W przypadku Niemiec wzrost wyniósł 106 proc., we Francji – 80 proc., w Hiszpanii – 22 proc., a we Włoszech – 8 proc.

(na podst. www.warc.com)