Kraj

TVP1 w lipcu odnotowała spadek sprzedaży eq GRP

Pozostałe stacje odnotowały wzrosty. Jedynka i Dwójka notują też spadki udziału w widowni komercyjnej.

W lipcu br. sprzedaż ekwiwalentu GRP dla 30-sekundowych spotów w telewizji wyniosła 140 820 jednostek, wynika z danych Atmediów na podstawie Nielsen Audience Measurement. Spadek sprzedaży tego wskaźnika odnotowała TVP1 – z 20 441 przed rokiem do 17 677 eq GRP w lipcu br. Pozostałe stacje odnotowały wzrosty: Polsat sprzedał 30 628 eq GRP (lipiec 2010 r.: 26 908), TVN – 26 325 (w ub.r. 24 520), TVP2 – 14 092 (rok wcześniej 14 057), TV4 – 4 337 (w 2010 r. 3 404), TVN Siedem – 3 546 (w ub.r. 3 221), a TVP Info – 3 097 (rok wcześniej 3 052). Pod względem łącznej sprzedaży eq GRP kanały tematyczne otwierają zestawienie z wynikiem 41 118 (33 767).

W omawianym okresie spadek udziału w widowni komercyjnej zanotowały przede wszystkim TVP1 (z 16,4 proc. do 12,1 proc.) i TVP2 – z 13,7 proc. do 11,0 proc. Inne stacje i pakiety w tym czasie osiągnęły następujący udział w grupie 16-49 lat: Polsat – 16,0 proc., Atmedia – 14,1 proc., TVN – 13,4 proc., Discovery Media – 3,8 proc., Premium TV – 2,5 proc.