Kraj

IAB o dobrych praktykach e-commerce

Na razie dokument podpisało dziewięciu sygnatariuszy.

IAB o dobrych praktykach e-commerce
Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska opracował dokument “Dobre zasady e-commerce”. Samoregulujący spis norm, wskazujący, czym może kierować się internetowy przedsiębiorca, został opracowany przez praktyków e-commerce z myślą o bezpieczeństwie kupujących.

Dokument “Dobre zasady e-commerce” jest wynikiem pracy ekspertów grupy roboczej ds. e-commerce, działającej w ramach IAB Polska od kwietnia 2011 roku. Jego celem jest określenie prostych i przejrzystych zasad, według których powinien funkcjonować sklep internetowy. “Dobre zasady e-commerce” mają być użytecznym poradnikiem dla przedsiębiorców i jednocześnie źródłem wiedzy na temat bezpiecznego i świadomego robienia zakupów w sieci.

W dokumencie znalazły się reguły dotyczące obowiązków informacyjnych ciążących na sprzedającym, bezpieczeństwa transakcji czy sposobów odwoływania się i składania reklamacji.

Pierwszymi sygnatariuszami są firmy zrzeszone w IAB Polska: Grupa Allegro (Bankier, Ceneo), Gratka.pl, Answear.com, Trusted Shops, Divante, E-point, SuperKoszyk.pl, PayLane oraz Empathy.