Zagranica

MediaCom wchodzi w sponsoring sportowy

Strukturą MediaCom Sport pokieruje Marcus John.

MediaCom Worldwide (WPP) uruchamia globalną dywizję zajmującą się sponsoringiem sportowym – MediaCom Sport. Kierować nią będzie Marcus John.

MediaCom Sport będzie oferować m.in. doradztwo strategiczne, negocjacje praw oraz badania z zakresu sponsoringu sportowego. Dotychczas kompetencje z tego zakresu były skupione na szczeblu regionalnym, teraz sieć MediaCom chce oferować klientom bardziej całościową ofertę.

Marcus John oprócz account directorów z międzynarodowych agencji WPP będzie współpracował z zespołem MediaCom Beyond Advertising oraz działającej przy GroupM jednostki Entertainment and Sports.

John poprzednio przez 10 lat pracował w IMG, ostatnio jako senior vice-president i managing director IMG Consulting na region Azji i Pacyfiku. Doradzał takim klientom, jak: Visa, GE i Hyundai, był też odpowiedzialny za pierwszą sponsorską umowę olimpiady w Pekinie wartą ponad 100 mln dol.

Wśród międzynarodowych klientów MediaComu są m.in.: Volkswagen, Dell, Shell i Procter & Gamble.

(na podst. www.brandrepublic.com)