Producent alkoholi Diageo proponuje konsumentom wakacyjną akcję pod hasłem “Świetny drink? Nic prostszego!”. Akcja ma pokazać, jak w prosty sposób przygotować drinki, zarówno te znane i często wybierane, jak i zupełnie nowe, świeże propozycje. Wszystkie drinki zostały wyselekcjonowane specjalnie na potrzeby akcji.
Działania objęły wszystkie kanały sprzedaży. Standardowe kampanie w kanale handlu nowoczesnego wspierane są wydarzeniami specjalnymi, jak weekendy z barmanem w wybranych supermarketach, gdzie klienci zapraszani są do wspólnego przyrządzania drinków i uzyskują cenne wskazówki.
Sprzedaż w handlu tradycyjnym wspierana jest promocjami cenowymi, materiałami POS oraz kartami drinków dołączanymi do zakupów w wybranych punktach sprzedaży. Na karcie nad zdjęciem każdego drinka znajduje się kod numeryczny. Wysyłając SMS pod numer 71876 oraz podając oznaczenie drinka, klient otrzyma zwrotny MMS ze zdjęciem i przepisem na wybranego drinka.
Akcją objęto ponad 120 lokali HoReCa w Polsce, gdzie do dyspozycji klientów są specjalnie opracowane karty drinków oraz atrakcyjne konkursy. Np. zamawiając dwa drinki w lokalu, można zagrać w kości z barmanem. Na każdej ścianie kości czarnej znajduje się nazwa shota, natomiast na żółtej – nazwa drinka. Wylosowany napój barman serwuje gratis.
Za koncepcję, kreację oraz realizację odpowiada agencja marketingu zintegrowanego SF1.