Zagranica

BBC pozbywa się magazynów

BBC Worldwide sprzedaje magazyny firmie inwestycyjnej Exponent za 121 mln funtów.

BBC Worldwide sprzedaje portfolio wszystkich swoich magazynów, które nie są obrandowane logo BBC, a także prawo do wydawania tych, które są nim oznakowane, firmie private equity Exponent.

W ramach licencji przez 10 lat Exponent będzie mógł publikować m.in. takie tytuły, jak „Gardeners’ World” czy „BBC Wildlife”. Natomiast przez 5 lat może wydawać m.in. „Top Gear”, „Lonely Planet” czy „Good Food”.

Exponent prawdopodobnie powoła nową spółkę do tego celu, w której zostaną zatrudnieni pracownicy dywizji BBC Magazines. Transakcja powinna zostać sfinalizowana jesienią.

Umowa dotyczy także przejęcia innych aktywów BBC, w tym spółki Origen, wydającej tytuły wyspecjalizowane, jak „Your Hair” i „Cross Stitch Crazy”, udziałów w spółce fulfilmentowej Dovetail i dystrybucyjnej Frontline.

50 proc. udziałów, które BBC Magazines dzierży w indyjskiej spółce Worldwide Media, trafi do firmy Bennett, Coleman & Co. w ramach odrębnej transakcji.

Łącznie BBC zarobi ok. 121 mln funtów.

BBC Magazines zniknie, a w jej miejsce w ramach BBC Worldwide pojawi się Magazine Unit, który będzie nadzorował, czy treści w magazynach wydawanych przez Exponenta są zgodne z zasadami redakcyjnymi BBC.

 

(brandrepublic.com)