BBC Worldwide sprzedaje portfolio wszystkich swoich magazynów, które nie są obrandowane logo BBC, a także prawo do wydawania tych, które są nim oznakowane, firmie private equity Exponent.
W ramach licencji przez 10 lat Exponent będzie mógł publikować m.in. takie tytuły, jak „Gardeners’ World” czy „BBC Wildlife”. Natomiast przez 5 lat może wydawać m.in. „Top Gear”, „Lonely Planet” czy „Good Food”.
Exponent prawdopodobnie powoła nową spółkę do tego celu, w której zostaną zatrudnieni pracownicy dywizji BBC Magazines. Transakcja powinna zostać sfinalizowana jesienią.
Umowa dotyczy także przejęcia innych aktywów BBC, w tym spółki Origen, wydającej tytuły wyspecjalizowane, jak „Your Hair” i „Cross Stitch Crazy”, udziałów w spółce fulfilmentowej Dovetail i dystrybucyjnej Frontline.
50 proc. udziałów, które BBC Magazines dzierży w indyjskiej spółce Worldwide Media, trafi do firmy Bennett, Coleman & Co. w ramach odrębnej transakcji.
Łącznie BBC zarobi ok. 121 mln funtów.
BBC Magazines zniknie, a w jej miejsce w ramach BBC Worldwide pojawi się Magazine Unit, który będzie nadzorował, czy treści w magazynach wydawanych przez Exponenta są zgodne z zasadami redakcyjnymi BBC.
(brandrepublic.com)