Firma badawcza Gartner przepytała 6295 osób w wieku 13-74 lata z 11 krajów na temat korzystania z social mediów. Z sondażu wynika, że niektóre kraje osiągnęły w tym zakresie “dojrzałość”. 24 proc. respondentów przyznało, że rzadziej korzysta z tego medium niż w fazie początkowej, gdy do niego dołączyli.
W krajach, które uchodzą za najbardziej rozwinięte pod tym względem, czyli Japonii, USA i Wielkiej Brytanii, aż 40 proc. zadeklarowało, że korzysta rzadziej, 20 proc. porzuciło social media, a 40 proc. loguje się z tą samą częstotliwością.
Co ważniejsze, 31 proc. respondentów określanych jako aspirujący – młodzi, mobilni i świadomi marek – przyznało, że sieci społecznościowe coraz bardziej ich nudzą.
37 proc. respondentów, szczególnie młodsze roczniki mocno wyedukowane w zakresie technologii cyfrowych, zwiększyło swoją aktywność w social mediach.
Niemniej jednak Gartner ostrzega, że oznaki zmęczenia social mediami to nic dobrego i ich właściciele powinni zadbać o to, aby utrzymać zainteresowanie konsumenta. Dotyczy to także aktywności marek.
Na pytanie dlaczego respondenci korzystają mniej z social mediów, nie było jednoznacznej odpowiedzi. Najwięcej wskazało: ochronę prywatności.
(Warc.com)