Kraj

Tańszy i bogatszy "Twist" notuje wzrost sprzedaży

Pierwszy numer odświeżonego miesięcznika sprzedał się o połowę lepiej niż poprzednie. Zadziałała niższa cena i gadżety.

Tańszy i bogatszy "Twist" notuje wzrost sprzedaży
Wydawnictwo Bauer, wydawca m.in. miesięcznika “Twist” dla nastolatków, chwali się, że numer 9/2011 – pierwszy po wprowadzonych zmianach (odświeżeniu szaty graficznej oraz wzbogaceniu zawartości merytorycznej o dodatkowe strony gwiazdorskie) – sprzedał się o 55 proc. lepiej niż średnio poprzednie tegoroczne numery.

Według danych własnych wydawcy 9. numer sprzedał się w nakładzie 130 tys. egz., podczas gdy poprzednie osiem tegorocznym numerów miało średnią sprzedaż na poziomie 84 tys. egz. (średnia sprzedaż ogółem, styczeń-czerwiec 2011 r., dane: ZKDP).

Wraz z odświeżeniem szaty graficznej wydawca zdecydował się na obniżenie ceny egzemplarzowej magazynu – z 5,49 na 3,99 zł, i to przy wprowadzeniu stałych prezentów dodawanych do pisma (kolekcjonerskie karty, biżuteria, naklejki, tatuaże itp.) – pisaliśmy o tym w MMP24 na początku sierpnia).

Relaunchowe wydanie magazynu było promowane w telewizji ogólnopolskiej, tematycznych stacjach młodzieżowych, radiu, internecie oraz tytułach własnych. Kreację reklam wydawca przygotował we własnym zakresie. Za planowanie i zakup mediów odpowiadał MEC.