Kraj

Perspektywa rychłej nowelizacji ustawy "antyalkoholowej" oddala się

Prace sejmowej Komisji Kultury Fizycznej i Sportu, która zajmuje się przygotowaniem projektu zmian w Ustawie o wychowaniu w trzeźwości i...

Prace sejmowej Komisji Kultury Fizycznej i Sportu, która zajmuje się przygotowaniem projektu zmian w Ustawie o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi m.in. w zakresie uregulowania kwestii zasad reklamy i sponsoringu prowadzonego przez browary, utkwiły w martwym punkcie. “Prawdopodobnie do momentu rozpoczęcia tegorocznych wakacji żadne wiążące decyzje w tej sprawie nie zapadną” – uważa Andrzej Długosz, rzecznik branży piwowarskiej. Parlamentarzyści zarzucili prace nad nowelizacją, koncentrując się na dyskusjach na temat ewentualnego “opodatkowania” stacji telewizyjnych na rzecz polskiego sportu. Wątpliwości budzi jednak to, na jakiej podstawie miałoby dojść do przyjęcia tego typu rozwiązań, oraz to, kto miałby dysponować pieniędzmi uzyskanymi z tego tytułu (związki sportowe czy kluby). Na przełomie 2001 i 2002 r. pojawiły się projekty zmian w ustawie “antyalkoholowej”, która weszła w życie we wrześniu ub.r. Zajęła się nimi sejmowa Komisja Kultury Fizycznej i Sportu, powołując w tym celu specjalną podkomisję. Projekty nowelizacji zakładają m.in. zwiększenie możliwości korzystania przez browary z narzędzi sponsoringu sportowego, poszerzenie pasm, w których reklamy piwa mogą być nadawane w mediach elektronicznych (obecnie mogą być emitowane w paśmie 23-6), oraz zalegalizowanie reklamy piwa na nośnikach reklamy zewnętrznej. (JP)