Zagranica

Międzynarodowy przetarg kreatywny Mercka

Globalne wydatki reklamowe firmy farmaceutycznej wynoszą ponad miliard dolarów.

Firma farmaceutyczna Merck, właściciel takich marek, jak: Claritin, Nasonex, Dr. Scholl i Coppertone, rozpisała globalny przegląd agencji kreatywnych. Koordynuje go nowojorska firma Avi Dan Strategies.

Merck, gracz numer trzy na światowym rynku leków na receptę, za Pfizerem i Novartisem (według danych IMS Health), szuka międzynarodowych marketingowych pomysłów do wsparcia biznesu farmaceutyków. Jak twierdzą w oficjalnym stanowisku przedstawiciele firmy, Merck szuka globalnej agencji kreatywnej, która wsparłaby prace Euro RSCG. Dzierży ona amerykański budżet marketera oraz globalną obsługę brandu Claritin – i ten zakres prac ma ponoć nie podlegać prowadzonemu przetargowi.

Przetarg kreatywny marketera nie będzie miał wpływu na losy budżetu mediowego, który został w ub.r. skonsolidowany w Interpublic Group of Cos. po przejęciu Schering-Plough przez Mercka. Najprawdopodobniej firma farmaceutyczna dąży do zmniejszenia liczby współpracujących z nią agencji kreatywnych, a nawet konsolidacji w jednej grupie reklamowej – obecnie bowiem jest obsługiwana przez wiele podmiotów należących do różnych holdingów, m.in. Havasa, Publicis i Omnicomu.

Według Datacenter AdAge Merck jest 38. największym reklamodawcą w Stanach Zjednoczonych, w rocznymi wydatkami w wysokości 921,1 mln dol. Szacuje się, że globalnie marketer przeznacza na reklamę ponad miliard dolarów.

(na podst. www.adage.com)