M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Media Smart będzie chronić małych Brytyjczyków przed potęgą reklamy

Serwis Dzienny | 26 marca 2002, 00:00

W odpowiedzi na wezwania Komisji Europejskiej do ograniczenia reklam kierowanych do dzieci brytyjscy reklamodawcy, agencje reklamowe i media pracują nad...

W odpowiedzi na wezwania Komisji Europejskiej do ograniczenia reklam kierowanych do dzieci brytyjscy reklamodawcy, agencje reklamowe i media pracują nad inicjatywą kierowaną do dzieci pod nazwą Media Smart. Będzie to program edukacyjny, adresowany do dzieci ze szkół podstawowych, którego celem będzie rozwijanie umiejętności rozumienia i interpretowania przekazu reklamowego. Projekt pilotażowy oparty jest na podobnym kanadyjskim programie Concerned Children's Advertisers' Initiative, który został z sukcesem wprowadzony w życie przez rząd Kanady i lokalnych reklamodawców w latach 80. Wśród inicjatorów akcji w Wielkiej Brytanii znalazły się: koncern spożywczy Masterfoods, producent zabawek Hasbro, agencja reklamowa Burkitt DDB, Brytyjskie Stowarzyszenie Agencji Reklamowych oraz stacja telewizyjna GMTV. Celem inicjatywy jest przekonanie władz Unii Europejskiej, że samoregulacje branżowe są najszybszym i najefektywniejszym sposobem zabezpieczenia interesów konsumenta.

Czytaj więcej na temat: , , , ,