Zagranica

JWT i MediaCom wypromują USA

Agencje zdobyły globalny budżet wart 200 mln dol. przeznaczony na promocję Stanów Zjednoczonych jako miejsca dla turystów.

JWT New York wygrała przetarg na globalną kampanię marketingową promującą Stany Zjednoczone. W konkursie uczestniczyły jeszcze dwie inne agencje.

Przy obsłudze budżetu JWT będzie współpracować z MediaComem i innymi siostrzanymi podmiotami z grupy WPP: agencją brandingową The Brand Union oraz PR-ową Hill & Knowlton.

Zleceniodawcą kampanii jest Corporation for Travel Promotion, nowo powołana w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego organizacja mająca zachęcić turystów z całego świata do odwiedzenia USA. Dysponuje ona budżetem wielkości 200 mln dol., który przeznaczy na pierwszą globalną kampanię marketingową tego kraju. Jej start planowany jest na przyszły rok.

Strategia promocji marki USA ma zostać zaprezentowana podczas targów World Travel Market odbywających się w listopadzie br. w Londynie.

(na podst. www.brandrepublic.com)