Kraj

UKE: reklamy Play wprowadzają w błąd

Play wykorzystuje w swoich reklamach wyniki niezależnych testów UKE, na co urząd reaguje, żądając ich zdjęcia z emisji i twierdząc, że wprowadzają one w błąd.

P4, operator sieci komórkowej Play, w swoich reklamach mobilnego internetu wykorzystał wyniki badania jakości transmisji danych w sieciach komórkowych przeprowadzonego przez Urząd Komunikacji Elektronicznej (regulator rynku telekomunikacyjnego) opublikowane przez UKE pod koniec maja br.

UKE: reklamy Play wprowadzają w błąd
Choćby w ostatniej kampanii reklamowej mobilnego internetu Play Online, która ruszyła przedwczoraj (pisaliśmy o niej tutaj), Play posługuje się sformułowaniem “sieć o najlepszej jakości transmisji danych wg UKE”.

UKE wyjaśnia, że badania jakości transmisji danych były prowadzone tylko na terenie 16 miast wojewódzkich, w których Play dysponuje własną siecią GSM/UMTS. “Uzyskane i opublikowane w raporcie dane dotyczą zatem tylko i wyłącznie tych miast, w których badano jakość transmisji danych. W żadnej mierze nie pokazuje to obrazu całej sieci Play” – napisał UKE w opublikowanym oświadczeniu. Prezes UKE wezwała P4 do zaprzestania emisji tej reklamy, bowiem jej zdaniem wprowadza ona w błąd opinię publiczną.

Marcin Gruszka, rzecznik prasowy Play, odpowiada: – Naszym zdaniem dopełniliśmy wszelkich starań, by poinformować odbiorców, że badanie, na którego wyniki się powołujemy, objęło tylko te 16 miast wojewódzkich – informacja na ten temat znajduje się we wszystkich naszych materiałach reklamowych. Możemy tylko wyrazić chęć, by UKE przeprowadził takie badanie na większą skalę, obejmującą zasięgiem cały kraj, a jesteśmy przekonani, że jego wyniki także byłyby dla nas pozytywne.

Operator nie odpowiada jednak, czy zmieni treść obecnych reklam, rezygnując ze spornego sformułowania. – Zapoznamy się ze stanowiskiem UKE i podejmiemy decyzję – mówi rzecznik.

Wynikami badania UKE Play podpierał się już wcześniej – pisaliśmy o tym tutaj.