M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Grupa Żywiec wspiera sprzedaż piwa Żywiec promocją konsumencką

Serwis Dzienny | 27 marca 2002, 00:00

Grupa Żywiec SA rozpoczęła w marcu br. dwumiesięczną promocję konsumencką piwa Żywiec. Promocja ma charakter sprzedażowo-wizerunkowy. Jest wsparta prasową kampanią...

Grupa Żywiec SA rozpoczęła w marcu br. dwumiesięczną promocję konsumencką piwa Żywiec. Promocja ma charakter sprzedażowo-wizerunkowy. Jest wsparta prasową kampanią informacyjną w gazetach ogólnopolskich i lokalnych oraz materiałami POS w punktach sprzedaży. Budżet całej akcji nie został ujawniony. Nie podano również, jakiego wzrostu sprzedaży marketerzy Żywca spodziewają się po promocji. Objęto nią piwo w butelkach o obj. 0,5 l i 0,33 l oraz 0,33 l w sześciopaku. Za jej organizację odpowiedzialna jest agencja reklamowa Motive z Krakowa, która współpracuje z marką Żywiec przy projektach BTL-owych od 1998 r. Media zaplanował i kupił dom mediowy Brand & Media OMD. Mechanizm promocji polega na wysyłaniu etykiet promocyjnych do agencji. Nagrodą gwarantowaną (za wysłanie 15 etykiet) jest podręczna latarka. Natomiast osoba, która wyśle najwięcej etykiet, ma szansę na nagrodę główną: dom w górach (lub jego równowartość w gotówce). Kolejne osoby mogą wygrać dwa samochody Nissan oraz 300 rowerów górskich. Wartość nagród niegwarantowanych wynosi 700 tys. zł brutto. "Charakter nagród i powiązanie całej promocji z motywami górskimi są związane z pozycjonowaniem piwa Żywiec" - powiedziała Małgorzata Tondera, brand manager marki Żywiec. Udział piwa Żywiec w ogólnopolskim rynku piwnym wynosił w lutym br. 9,2 proc. (dane dotyczą tylko sprzedaży detalicznej, pochodzą od producenta na podstawie ACNielsen). Grupa Żywiec wydała w tym roku na reklamę piwa Żywiec w telewizji, magazynach i prasie 4,6 mln zł (styczeń - luty br., źródło: Expert Monitor). (PR)

Czytaj więcej na temat: , , , , , , ,