Kraj

McCann wybierze nowego CEO pod koniec roku

Tadeusz Żórawski nadal znajduje się na liście kandydatów na to stanowisko.

David Kisielevsky, subregional director CEE McCann Worldgroup, przesunął termin wybrania nowego CEO McCann Worldgroup w Polsce. – Myślę, że nowego CEO będziemy mogli poznać do końca br. – powiedział Kisielevsky. – Prowadziliśmy rozmowy z kilkoma potencjalnymi kandydatami i mogę tylko powiedzieć, że proces ten jest w toku – dodaje.

Kisielevsky nie podał, z kim i z iloma kandydatami prowadzone są rozmowy.

Z naszych informacji wynika, że jednym z nich nadal jest Tadeusz Żórawski, prezes polskiego oddziału domu mediowego Universal McCann (o jego kandydaturze pisaliśmy w MMP 24 z 7 kwietnia br.). O tym jednak, czy ostatecznie zostanie on na to stanowisko nominowany, zadecyduje wybrany przez Universal McCann i McCann Worldgroup model przyszłej współpracy obu sieci. Jeżeli obie sieci rozdzielą prowadzone działania i postawią na  ograniczoną współpracę, zapewne wybrany zostanie inny kandydat. Jeżeli jednak, tak jak np. w Rumunii, grupa zacieśni współpracę obu struktur, Żórawski pozostanie na liście potencjalnych CEO McCann Worldgroup w Polsce.

Przypomnijmy, że od lutego ubiegłego roku (patrz MMP24 z 23 lutego 2010 r.) stanowisko prezesa McCann Erickson Polska i szefa McCann Worldgroup pozostaje nieobsadzone. Wówczas opuścił je Marek Janicki. Od tamtej pory trwają spekulacje na temat jego następcy. Jednym z kandydatów był m.in. Piotr Badowski, były CEO Grupy Euro RSCG (MMP24 z 2 września i 7 października  2010 r.), a także Aleksandra Iwańczak, ostatnio na stanowisku dyr. marketingu Nestle Waters Polska SA (MMP24 z 7 grudnia 2010 r.).

W skład McCann Worldgroup wchodzą: McCann Erickson, MRM Worldwide, Momentum Worldwide, Weber Shandwick, Universal McCann i U2 Media.