Inicjatywę RED stworzoną przez Bono, lidera grupy U2, wsparły do tej pory kultowe międzynarodowe marki, takie jak Apple, American Express, Converse, Starbucks i Emporio Armani. Przyłączając się do projektu, każda z nich stworzyła specjalną linię produktów sygnowanych logotypem RED, a część zysków ze sprzedaży przekazana została do globalnego funduszu do walki z AIDS, gruźlicą i malarią (Global Fund to Fight AIDS, Tuberculosis and Malaria). W przypadku Belvedere Vodka będzie to aż 50 proc.
W ramach współpracy powstała specjalna butelka zawierająca klasyczny wariant tej wódki. Na butelce tradycyjnie znalazł się Pałac Belwederski – symbol marki, w limitowanej edycji umieszczony został w charakterystycznych czerwonych nawiasach.
Światowym ambasadorem projektu Belvedere i RED został Usher, pięciokrotny laureat nagrody Grammy.
Komunikacja marketingowa Belvedere związana z inicjatywą RED ruszy w połowie września br., jednak jej szczegółów na razie nie ujawniono.
Na polskim rynku Belvedere należy do portfolio firmy Moet Hennessy Polska.