Kraj

Kaszkowy kryzys w Nestle

Informacja o szkle w żywności dla dzieci sprzedawanej we Francji wywołała panikę w Facebooku w Polsce.

“Nestle apeluje do wszystkich konsumentów, aby zwrócić kaszkę bananową (…) ponieważ istnieje możliwość, że zawierają kawałki szkła! Kopiuj na status, chociaż nie jesteś rodzicem. Możesz uratować życie jakiegoś dziecka” – to jedna z wielu wersji informacji, które przesyłają między sobą użytkownicy Facebooka.

Firma Nestle Polska wydała oświadczenie, że w Polsce żywność firmy jest całkowicie bezpieczna. “Apel wzywający do zwrotu tych produktów w Polsce jest bezzasadny i wprowadza rodziców w błąd. Wspomniane doniesienia odnoszą się do sytuacji, która miała miejsce w lipcu we Francji” – czytamy w komunikacie.

Jednak według analizy przeprowadzonej narzędziem Brand24 do dziś apel w sprawie Nestle w Facebooku mogło zobaczyć już 3,4 mln internautów. Reakcja koncernu jest więc mocno spóźniona.

Monitoring Brand24 pokazuje, że do polskich użytkowników informacja trafiła zza granicy. Pierwszy odnotowany wpis Polaka dokonany w języku angielskim miał miejsce 5 sierpnia i pochodził z Wielkiej Brytanii. Pierwszy wpis w języku polskim pojawił się w Facebooku 9 sierpnia za sprawą Polki mieszkającej w Norwegii.

Właściwa fala publikacji zaczęła się jednak dopiero w piątek 26 sierpnia po godzinie 22.00, a jej epicentrum był Poznań. W sobotę nastąpił bardzo szybki przyrost wpisów z całej Polski. Według szacunków firmy internauci zamieścili ponad 22 tysiące wpisów.