Kraj

Agencja reklamowa TBWAHager przestaje istnieć

Dziś na oficjalnym spotkaniu menedżerów Grupy TBWAPoland z pracownikami agencji TBWAHager, które odbyło się o godz. 10, ogłoszono decyzję o...

Dziś na oficjalnym spotkaniu menedżerów Grupy TBWAPoland z pracownikami agencji TBWAHager, które odbyło się o godz. 10, ogłoszono decyzję o jej wcieleniu do struktur agencji reklamowej TBWAWarszawa, a tym samym zakończeniu jej działalności i przejęciu portfolio klientów. Wiąże się to ze zwolnieniem ok. 20 pracowników TBWAHager (z 47 zatrunionych), w tym niemal całego zatrudnionego zaledwie trzy miesiące temu zespołu, pochodzącego ze zlikwidowanej w wyniku powstałego zadłużenia agencji reklamowej Czajkowski & Brajdić. Proces łączenia zostanie zakończony w ciągu najbliższych sześciu tygodni. Wszyscy pracownicy TBWAHager są w dniu dzisiejszym indywidualnie wzywani na rozmowy, podczas których dowiadują się, czy współpraca z nimi zostanie zakończona, czy też przechodzą do nowej struktury. Dyr. generalnym połączonej agencji został mianowany Władysław Krakowiak, dotychczas dyr. zarządzający TBWAWarszawa, zaś dyr. kreatywnym będzie Bartłomiej Bartoszek, dotychczas dyr. kreatywny TBWAWarszawa. Współpraca zostanie zakończona także z Piotrem Batogowskim, dyr. generalnym TBWAHager, który ma odsprzedać posiadany pakiet ponad 20 proc. udziałów w agencji TBWAHager. Christian Lainer, od listopada ub.r. pełniący funkcję chief executive officer Grupy TBWAPoland, pozostaje na swoim stanowisku. “Obejmując stanowisko w listopadzie ubiegłego roku, za priorytetową sprawę uznałem ocenę sytuacji obu agencji w Polsce oraz szybką decyzję o tym, czy utrzymujemy stan dotychczasowy, czy dokonujemy zmian – pisze Lainer w oficjalnym komunikacie. – Możliwość stworzenia jednej dużej agencji reklamowej, która jest bardziej kreatywna, wydajniejsza, a zatem skuteczniej zaspokaja potrzeby reklamowe naszych obecnych i przyszłych klientów, była zbyt kusząca, by ją zignorować. Władek Krakowiak i Bartek Bartoszek, tworzący sprawdzony zespół, w bardzo istotny sposób przyczynili się do rozwoju TBWAWarszawa, od momentu, gdy objęli swoje stanowiska 18 miesięcy temu. Dokonali tego w wyjątkowo wymagających czasach, co przekonuje mnie, że w przyszłości osiągniemy jeszcze większy sukces. Kolejnym mocnym argumentem było stworzenie przejrzystej struktury TBWAPoland w Polsce: z jednej strony TBWAWarszawa, agencji typu ATL, a z drugiej strony TequilaPoland agencja typu BTL. Bazując na tej właściwej strukturze, będziemy nadal rozszerzać zakres naszych usług w kierunku stworzenia jednej z czołowych grup marketingowych w Polsce”. Przypomnijmy, że w wywiadzie udzielonym “MiMP” na początku grudnia ub.r. Christian Lainer zapewniał, że jeśli chodzi o codzienną działalność wszystkich wchodzących w skład grupy firm (TBWAWarszawa, TBWAHager i TequilaPoland) – nic się nie zmieni, gdyż nie są planowane ani fuzje, ani zmiany dotychczas istniejących struktur. “Jedyne, co się zmieni – mówił – to to, że nasze wyniki będziemy odtąd raportować nie indywidualnie, ale jako grupa”. Obecna siedziba TBWAWarszawa stanie się nowym lokum połączonych agencji. Piotr Batogowski przebywa obecnie na urlopie, a Władysław Krakowiak odmówił komentarza w sprawie zmian do czasu wtorkowego (2 kwietnia br.) spotkania z dziennikarzami. Agencja reklamowa TBWAHager zanotowała w ubiegłym roku spadek sprzedaży operacyjnej o ponad 11 proc. – wynosiła ona ok. 8 mln zł, zaś TBWAWarszawa – wzrost o niemal 25 proc., czyli kwotę ok. 9 mln zł (dane własne agencji). W ciągu ub.r. agencji TBWAHager udało się zdobyć jedynie budżet marki Isostar (Alima-Gerber), którego nie zdołała jednak utrzymać (w tym roku został przejęty przez J. Walter Thompson/Parintex). Główni klienci TBWAWarszawa to: Beiersdorf, Cadbury Wedel, Michelin, Sheraton, Cussons, PZU, Łowicz, Bic, Marieberg, KRKA oraz Parmalat. Głównymi klientami TBWAHager były: Henkel (detergenty i kosmetyki), Raiffeisen Bank, Boehringer – Ingelheim oraz GlaxoSmithKline. Sieć agencyjna TBWA należy do międzynarodowego holdingu Omnicom. (AMS)