Kraj

"Super Express" wprowadza radykalne zmiany w gazecie

Rewolucja w "Super Expressie". Od wtorku 2 kwietnia br. dziennik ukaże się z nowym logo, nową pierwszą stroną. Zmieni się...

Rewolucja w “Super Expressie”. Od wtorku 2 kwietnia br. dziennik ukaże się z nowym logo, nową pierwszą stroną. Zmieni się układ gazety. Zostanie podzielona na trzy, wyróżniające się kolorystyką części. Niebieski kolor przypisano wydarzeniom. Pomarańczowy ma wspólny tytuł “Radzimy”. Czerwony zarezerwowano dla rozrywki i sportu. “Super Express” staje się jednym, zwartym grzbietem. Własne grzbiety mają dodatki: telewizyjny, sportowy, motoryzacyjny oraz weekendowy. Przeobrażenie gazety pociągnęło za sobą reorganizację pracy redakcji, która ma wspólny newsroom. Reklamodawcom gazeta zaoferuje nowe formaty ogłoszeń. Izabella Jabłońska, prezes Media Express, wydawcy “Super Expresu” i miesięcznika “Super Linia”, powiedziała, że zmiany mają zapewnić gazecie przyszłość, że już teraz buduje pozycję na kolejne lata. Poprzednie istotne zmiany w “Super Expressie” były przeprowadzone w 1995 r. “Super Expressowi” najnowsze zmiany pomagali przeprowadzić konsultanci z amerykańskiej firmy Innovation. Ma ona liczne doświadczenia w pracy z redakcjami na całym świecie. W różnym zakresie doradzała m.in. tytułom: “Liberation”, “USA Today”, “Corriere della Sera”. Rewolucję w “Super Expressie” wspiera duża kampania reklamowa, wykorzystująca m.in. telewizję. Budżet przeznaczony na działania reklamowe nie został ujawniony. Pomysł na strategię i kreację kampanii wyszedł z działu marketingu Media Express, wykonaniem zajął się butik kreatywny Eureka. Media zaplanował również dział marketingu wydawnictwa wraz z domem mediowym SPC House of Media. Ciekawostką jest to, że reżyserem spotu telewizyjnego “Super Expressu” jest, po raz pierwszy w tej roli, Bogusław Linda. (KP)