M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

KBR zaproponował arbitraż SAR w sprawie metodologii badań radiowych

Serwis Dzienny | 5 kwietnia 2002, 00:00

Komitet Badań Radiowych (KBR) zaproponował nadawcom lokalnym i brokerom radiowym arbitraż Stowarzyszenia Agencji Reklamowych (SAR) w spornych kwestiach dotyczących metodologii...

Komitet Badań Radiowych (KBR) zaproponował nadawcom lokalnym i brokerom radiowym arbitraż Stowarzyszenia Agencji Reklamowych (SAR) w spornych kwestiach dotyczących metodologii badań radiowych w latach 2002-2004. Jest to odpowiedź KBR-u na list intencyjny Agory SA, Zjednoczonych Przedsiębiorstw Rozrywkowych, Radia WAWa, CR Mediów i RMS Polska. SAR miałby się wypowiedzieć m.in. na temat metod pozyskiwania danych do porbabilizacji potrzebnej do wyliczania wskaźników reach & frequency kampanii reklamowych w radiu. "Uważam, że SAR ma do odegrania dużą rolę, jeżeli chodzi o mediacje między KBR-em i stroną lokalną. Wiele jednak zależy od tego, na czym taka mediacja miałaby polegać" - powiedział Marek Michalski, z-ca dyrektora ds. radiostacji lokalnych Agory SA. SAR już wcześniej zapoznawał się ze stanowiskami obu stron. Dotychczas nie zaopiniował jednak szczegółów metodologii badań radiowych. W chwili powstawania tego tekstu Jakub Benke, dyrektor generalny domu mediowego Starcom, który przewodniczy klubowi mediowemu SAR-u, był nieuchwytny. Jak powiedział Sławomir Assendi, członek KBR-u z ramienia Eurozetu, propozycja KBR-u jest krokiem w stronę uwiarygodnienia stanowisk i doprowadzenia do przystąpienia strony lokalnej do współzarządzania i finansowania badań radiowych. KBR zadecydował również o powiększeniu liczby miast nadreprezentowanych o pięć (Kalisz, Wałbrzych, Bielsko-Biała, Jelenia Góra i Słupsk). KBR stanowi reprezentację Eurozetu i Brokera FM wobec SMG/KRC Poland Media i podmiotów działających na rynku radiowym. Jego zadaniem jest zarządzanie projektem badawczym w latach 2002-2004 we współpracy z SMG/KRC Poland Media. (PR)

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , , , , ,