Zagranica

"Le Monde" uruchamia serwis w systemie pay-per-view

Francuski dziennik "Le Monde" wprowadza na rynek płatną wersję swojego wydania internetowego www.lemonde.fr. Darmowa wersja serwisu jest jedną z czołowych...

Francuski dziennik “Le Monde” wprowadza na rynek płatną wersję swojego wydania internetowego www.lemonde.fr. Darmowa wersja serwisu jest jedną z czołowych witryn francuskich z 530 tys. unikalnych użytkowników we Francji i prawie taką samą liczbą użytkowników zagranicznych. Przed wydawcami “Le Monde” stoi trudne zadanie przekonania czytelników do płacenia za wersję online. Początkowo tzw. wersja premium serwisu oferowana będzie za 5 euro miesięcznie – subskrybenci otrzymywać będą m.in. streszczenie wydania “Le Monde” z danego dnia oraz przegląd mediów online’owych. “Le Monde” oferuje im również możliwość załadowania wersji gotowej do druku każdego wydania dziennika – usługa ta ma być też sprzedawana niesubskrybentom za 1 euro. Wydawcy nie mają na razie planów dotyczących zlikwidowania darmowej internetowej wersji “Le Monde”. Nie mają też sprecyzowanych założeń dla wersji premium, ale podkreślają, że głównym źródłem przychodów ma być sprzedaż reklam. Dziennik wprowadza serwis premium na rynek bez wielkiego rozgłosu, opierając się głównie na kampanii promocyjnej z wykorzystaniem e-maili i bannerów prezentowanych na własnej witrynie.