Kraj

Rusza kampania reklamowa notebooków Adax

Wrocławska firma JTT Computer SA, producent komputerów marki Adax, wchodzi na rynek komputerów przenośnych, wprowadzając linię notebooków Adax Mobile. Producent...

Wrocławska firma JTT Computer SA, producent komputerów marki Adax, wchodzi na rynek komputerów przenośnych, wprowadzając linię notebooków Adax Mobile. Producent postanowił także odświeżyć wizerunek komputerów stacjonarnych dla klientów indywidualnych i dla firm. Od najbliższego piątku rusza kampania reklamowa wprowadzająca na rynek notebooki Adax (ich pierwsze modele mają się pojawić w sprzedaży jeszcze w kwietniu br.). Kampania obejmie reklamy prasowe (“Gazeta Wyborcza”, “Rzeczpospolita”, “Wprost”, “Polityka”, “Newsweek”, “Computerworld”, “PC Kurier”), spoty reklamowe w Radiu Zet oraz reklamy w internecie – na stronach portalu Wirtualna Polska. Strategię i kreację kampanii przygotowała poznańska agencja Action, natomiast planowaniem i zakupem mediów zajął się dom mediowy M.Partner z Wrocławia. Kampania reklamowa będzie także promować nową kolorystykę obudów desktopów. W tym roku producent przewiduje dwie fale działań reklamowych mających wspierać sprzedaż komputerów Adax: pierwsza będzie trwała od kwietnia do początku czerwca br., drugą zaplanowano od września do końca grudnia br. JTT Computer planuje, że wydatki na reklamę w tym roku finansowym (od kwietnia br. do marca 2003 r.) wyniosą 5 mln zł. JTT Computer nie produkował wcześniej komputerów przenośnych. Jak mówi Błażej Miernikiewicz, rzecznik prasowy JTT Computer, “firma postanowiła wejść na ten rynek, bowiem jest to najszybciej rozwijający się segment rynku nowych komputerów osobistych w Polsce”. Według niego pod względem cen notebooki Adax będą najsilniej konkurowały z Toshibą, natomiast mają być od kilkunastu do kilkudziesięciu procent tańsze od porównywalnych modeli Compaqa, Della czy IBM. JTT Computer planuje, że w bieżącym roku sprzeda 4 tys. notebooków, co dałoby firmie 4-proc. udział na tym rynku. Według wyników badań Pracowni Analiz Rynku Teleinformatycznego “Teleinfo” w ub.r. sprzedano w Polsce 96,4 tys. notebooków – najwięcej (34,2 tys. sztuk) sprzedała Toshiba, drugie miejsce (14,3 tys.) zajął Compaq, na trzeciej pozycji (7,3 tys.) uplasował się Dell. (MB)