M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Cordiant finalizuje umowy z bankami na temat spłaty długów

Serwis Dzienny | 23 kwietnia 2002, 00:00

Cordiant Communications Group ogłosiła 19 kwietnia br. finalizację umowy z bankami mającej na celu renegocjację zasad spłaty jej długów. Od...

Cordiant Communications Group ogłosiła 19 kwietnia br. finalizację umowy z bankami mającej na celu renegocjację zasad spłaty jej długów. Od końca 2001 r. istniały obawy, że grupa może nie dotrzymać terminów realizacji swoich zobowiązań finansowych. Cordiant uspokoił inwestorów, ogłoszając 28 marca br., że grupa podpisała umowy z bankami i partnerami dotyczące renegocjacji zasad spłaty swoich pożyczek. Regułą jest, że jeśli pożyczkodawcy uznają, że firma złamała układy pożyczkowe, ale nadal jest wiarygodna, renegocjują długi. Ryzyko pożyczkodawcy jest w takiej sytuacji rekompensowane wyższą prowizją. W okresie wzrostu gospodarczego Cordiant kupił kilka firm, m.in. amerykańską agencję Lighthouse za 500 mln dol. Dochody pochodzące od reklamodawców zmniejszyły się jednak i Cordiant nie mógł sobie poradzić z płatnościami. Do grudnia 2001 r. grupa Cordiant, będąca 9. co do wielkości grupą reklamową na świecie, ogłosiła trzy ostrzeżenia dotyczące rewizji swoich planów finansowych. W styczniu br. cena akcji grupy spadła po opublikowaniu raportów prasowych, które podawały, że grupa rozmawia z bankierami na temat renegocjacji zasad spłaty 400 mln dol. długów. W marcu br. cena akcji wzrosła, aby w kwietniu znowu spaść, kiedy Havas Advertising ogłosił, że nie zamierza przejąć Cordianta. Nadzieję na takie przejęcie mieli niektórzy inwestorzy. Główne agencje reklamowe wchodzące w skład grupy straciły niektóre budżety, m.in. w styczniu br. Hyundai Motor ogłosił przetarg na wart 160 mln dol. budżet kreatywny, który agencja reklamowa Bates obsługiwala od 16 lat. Cordiant ma większość udziałów w małej międzynarodowej sieci Scholz & Friends, której trwająca przez dekadę współpraca z koncernem tytoniowym Reemtsma stoi teraz pod znakiem zapytania. Około 90 proc. udziałów w tym koncernie zamierza przejąć inny producent wyrobów tytoniowych Imperial Tobacco. Wśród należących do grupy agencji znajdują się m.in. globalna sieć 141 oferująca usługi marketing services oraz australijska agencja The Campaign Palace. Cordiant posiada także 25 proc. udziałów w domu mediowym Zenith Media (pozostałe udziały posiada Publicis Groupe).

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , ,