Kraj

Corporate Profiles DDB zamierza zmodyfikować nazwę grupy

Herve Brossard, chairman i CEO DDB Francja, president DDB Europe, podczas swojej pierwszej wizyty w Polsce zapowiedział, że w ciągu...

Herve Brossard, chairman i CEO DDB Francja, president DDB Europe, podczas swojej pierwszej wizyty w Polsce zapowiedział, że w ciągu dwóch lat należy się spodziewać zmiany nazwy agencji Corporate Profiles DDB. “Nasz biznes jest w dużej mierze lokalny i to właśnie chcielibyśmy zmienić. – powiedział Brossard. – Świadomość marki DDB jest mniejsza niż innych sieci, stąd mniejsza ilość sieciowych klientów. Na niektórych rynkach DDB wcale nie ma się tak dobrze jak w Stanach Zjednoczonych, gdzie jest na pierwszym miejscu pod względem przychodów. Na innych rynkach jest na 5., nawet na 8. miejscu. To się musi zmienić”. Zdaniem Brossarda marka DDB musi być bardziej wyeksponowana. W bardzo wielu krajach, jak np. w Polsce, DDB jest tylko jednym z członów nazwy agencji. “W ciągu dwóch lat chcemy, aby była to pełna i jedyna nazwa – dodał Brossard. – Takie są nasze zamierzenia. Zostawiamy decyzję o tym, jak i kiedy to zrobią, lokalnym oddziałom, ale to musi się stać”.

Szymon Gutkowski, dyr. generalny Corporate Profiles DDB, powiedział, że jakiekolwiek zmiany nazwy, jeżeli w ogóle nastąpią, będą miały miejsce nie wcześniej jak za 1,5 roku, 2 lata. “Rozumiemy politykę DDB i zależy nam na tym, żeby marka DDB była wzmocniona – powiedział Gutkowski. – Z tym że radykalne zmiany dotyczyć będą takich rynków, na których obecność DDB jako korporacji jest minimalizowana, np. w Wielkiej Brytanii czy Szwecji. W Polsce posługujemy się np. całą kolorystyką DDB, która silnie jest obecna we wszystkich naszych działaniach”. Gutkowski dodał, że nie ma planów zlikwidowania nazwy Corporate Profiles. “Przeciwnie, będziemy pracować nad wzmocnieniem zarówno marki DDB, jak i Corporate Profiles – twierdzi Gutkowski. – Spójność marki DDB na świecie jest dla nas istotna, ale ważne jest też zachowanie lokalnej tożsamości”. Gutkowski twierdzi, że nie ma jeszcze ostatecznych decyzji co do tego, jak przyszłe zmiany będą wyglądały w praktyce. “Niewykluczone – wyjaśnia – że po prostu zamienimy kolejność w nazwie i będziemy się nazywać DDB Corporate Profiles. Możliwy jest też wariant pozostania przy nazwie Corporate Profiles w przypadku samej agencji lub np. tylko grupy”. (AMS)