Kraj

Interia obniża ceny i wprowadza nowe formy reklamowe

Portal Interia.pl wprowadził obniżkę cen powierzchni reklamowych na wybranych serwisach i udostępnił reklamodawcom 10 nowych produktów reklamowych. Mariusz Kuziak, dyrektor...

Portal Interia.pl wprowadził obniżkę cen powierzchni reklamowych na wybranych serwisach i udostępnił reklamodawcom 10 nowych produktów reklamowych. Mariusz Kuziak, dyrektor marketingu Interia.pl, twierdzi, że średnia obniżka cen na wybranych miejscach reklamowych (np. na serwisie darmowej poczty e-mail) wynosi ok. 30 proc. Ma to na celu zwiększenie “obłożenia” powierzchni reklamowej na wybranych serwisach i zwiększenie sprzedaży reklam na portalu. Kuziak twierdzi również, że przychody z reklamy za pierwszy kwartał br. są wyższe niż w analogicznym okresie ub.r. – spółka opublikuje dane finansowe na początku maja. Jednocześnie z obniżką cennika Interia wprowadza 10 nowych w ofercie portalu form reklamowych, m.in. pop-up, pop-under, toplayer (maks. 3-sekundowa animacja możliwa do wyświetlania ponad powierzchnią strony), watermark (reklama w formie tła na powierzchni strony), megabanner (4 razy większy od tradycyjnego bannera), out-bannery, out- i out-super-skyscrapery (rozwijają się po najechaniu na nie myszką). Jako nowość w swojej ofercie Interia wprowadza także możliwość ograniczenia (na żądanie klienta) liczby emisji reklamy do pojedynczego internauty, co ma na celu zapobieganie efektowi znużenia i irytacji odbiorcy reklamy. Według Pawła Respondka, PR managera Onet.pl, i Marcina Strzałkowskiego, dyrektora działu komunikacji prasowej Wirtualnej Polski, ani Onet, ani WP nie planują w najbliższym czasie obniżek swoich cenników reklamowych. (MB)