M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Radio Alfa i Radio Wanda wprowadziły ten sam format

Serwis Dzienny | 26 kwietnia 2002, 00:00

Dwie krakowskie stacje - Radio Wanda (należące do grupy radiowej Agory SA) i Radio Alfa - wprowadziły jednocześnie ten sam...

Dwie krakowskie stacje - Radio Wanda (należące do grupy radiowej Agory SA) i Radio Alfa - wprowadziły jednocześnie ten sam format muzyczny oldies (złote przeboje). Radio Alfa już rozpoczęło miesięczną, outdoorową (ok. 100 tablic) kampanię reklamową informującą o nowym formacie. Radio Wanda jest w trakcie przygotowań do kampanii reklamowej. Dominika Michalczuk, szef promocji Radia Wanda, nie ujawniła szczegółów planowanych działań reklamowych. Przyznała jedynie, że kampania Radia Wanda będzie o wiele bardziej intensywna niż kampania konkurencji. Właścicielem koncesji Radia Alfa jest osoba prywatna - Wojciech Jaworski, ale konsultantami przy przeformatowywaniu stacji i organizacji kampanii promocyjnej byli specjaliści z grupy radiowej Ad.point, należącej do brokera CR Media. Kreację opracował dział marketingu Alfy we własnym zakresie. Radio Wanda zamierza zdobyć nowych słuchaczy w grupie docelowej osób w wieku 30-50 lat (dotychczas 20-59 lat). Grupa docelowa nowego Radia Alfa to osoby w wieku 25-45 lat (wcześniej 25-50 lat). W okresie styczeń - luty br. udziały Radia Wanda w rynku słuchalności w Krakowie w grupie 15+ wynosiły 7,2 proc., a Radia Alfa - 3,5 proc. (źrodło: Radio Track SMG/KRC Poland Media). Pod względem wpływów reklamowych Radia Alfo ma jednak silniejszą pozycję niż Radio Wanda. W ubiegłym roku wyniosły one 2,1 mln zł, natomiast Radio Wanda w tym samym czasie zarobiło 1,9 mln zł (dane bez autopromocji, źrodło: CR Media). Zdaniem Mariusza Ryciaka, zastępcy szefa ds. sprzedaży Ad.pointu, Radiu Alfa będzie łatwiej z sukcesem przeformatować stację, ponieważ jej dotychczasowy format muzyczny nie wymagał drastycznych zmian, natomiast Radio Wanda wprowadza zupełnie odmienny od wcześniejszego format. Wojciech Jaworski, szef Radia Alfa, powiedział, że grupa Ad.point nie jest obecnie w żaden sposób powiązana kapitałowo z Radiem Alfa. Pozostawił jednak otwartą kwestię zmiany struktury własnościowej należącej do niego spółki Netmedia, która jest agencją reklamy Radia Alfa. (PR)

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , ,