M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Duma chce ograniczyć reklamę piwa w telewizji

Serwis Dzienny | 26 kwietnia 2002, 00:00

Rosyjski parlament proponuje zakazać reklamowania piwa w telewizji. Duma chce wprowadzić zakaz wykorzystywania w telewizyjnej reklamie piwa ludzi (szczególnie osób...

Rosyjski parlament proponuje zakazać reklamowania piwa w telewizji. Duma chce wprowadzić zakaz wykorzystywania w telewizyjnej reklamie piwa ludzi (szczególnie osób sławnych), zwierząt oraz promowania piwa jako napoju dającego satysfakcję. Podczas pierwszego głosowania poprawki przyjęto przytłaczającą większością 304 głosów przeciw 13 głosom. Zgodnie z rosyjską konstytucją poprawka lub jej projekt musi być przyjęty przez Dumę w trzech czytaniach, zanim zostanie zaakceptowana jako nowe ustawodawstwo. Marketerzy oczekują, że parlamentarzyści złagodzą wymiar poprawek. Sugerują, że reklama piwa kierowana do młodych ludzi oraz promocja pozycjonująca piwo jako napój gaszący pragnienie powinna być ograniczona. Oczekuje się, że rosyjski parlament przyjmie w maju br. drugie czytanie poprawki. Produkcja piwa jest jedną z największych gałęzi przemysłu w Rosji, która w ciągu ostatnich pięciu lat wskazuje 20-proc. wzrost. Browary wydały w poprzednim roku ok. 90 mln dol. na promocję ich produktów, wśród nich znaleźli się liderzy reklamowi Sun Interbrew i Detroit Brewing.

Czytaj więcej na temat: