Kraj

PBRZ podejmą współpracę z firmą monitoringową Media Watch

Rada nadzorcza spółki Polskie Badania Reklamy Zewnętrznej (PBRZ) podjęła uchwałę dotyczącą ustalania średnich cen sprzedaży nośników reklamy zewnętrznej na potrzeby...

Rada nadzorcza spółki Polskie Badania Reklamy Zewnętrznej (PBRZ) podjęła uchwałę dotyczącą ustalania średnich cen sprzedaży nośników reklamy zewnętrznej na potrzeby monitoringu wydatków w tym medium prowadzonego przez firmę Media Watch. Członkowie rady reprezentujący udziałowców PBRZ zobowiązali się do dostarczania na potrzeby raportów Media Watch cen na wszystkie nośniki reklamy zewnętrznej należące do AMS SA, Clear Channel Poland, Grupy Outdoor i Europlakat Polska. Ceny te mają być każdorazowo ustalane wspólnie przez członków rady lub powołanych przez nich reprezentantów (współpracujących w ramach Komitetu Technicznego PBRZ) i przesyłane do zarządu PBRZ. “Pierwszy szablon zawierający uśrednione ceny opracujemy najprawdopodobniej do końca maja br. Kolejne będą powstawały co kwartał, a docelowo co miesiąc” – twierdzi Marcin Grabowski, prezes zarządu PBRZ. Udziałowcy tej spółki mają nadzieję, że decyzja ta przyczyni się do zwiększenia wiarygodności i rzetelności monitoringu reklamy zewnętrznej, a w konsekwencji do wzrostu zaufania klientów do tego medium. “Mam nadzieję, że decyzja PBRZ doprowadzi do powstania jednolitej polityki informacyjnej na temat średnich cen sprzedaży nośników w tym medium. Jej brak i powstające z tego powodu rozbieżności uniemożliwiały sensowną weryfikację naszych pomiarów” – uważa szef Media Watch Jerzy Trzaska. PBRZ jest spółką powołaną do życia w lipcu 2000 r., a głównym celem jej działalności jest wprowadzenie na rynek standardu badań reklamy zewnętrznej. (JP)