Zagranica

McDonald's nie może wykorzystywać zabawek w fińskich reklamach

Fiński sąd gospodarczy zakazał sieci restauracji fast food McDonald's używania zabawek jako głównego narzędzia reklamowego w promocji zestawów dla dzieci...

Fiński sąd gospodarczy zakazał sieci restauracji fast food McDonald’s używania zabawek jako głównego narzędzia reklamowego w promocji zestawów dla dzieci Happy Meal. Sąd orzekł, że reklama McDonald’s wykorzystująca różne postacie z filmów Disneya złamała prawo o ochronie konsumenta i nałożył na firmę karę grzywny w wysokości 50 tys. dol. Od tego momentu McDonald’s nie może reklamować zestawów Happy Meal i innych produktów poprzez wykorzystywanie dołączanych do nich zabawek. W przyszłości reklama będzie musiała koncentrować się tylko na oferowanym przez sieć posiłku. Zakaz został wydany po przeanalizowaniu przez sąd przebiegu kampanii reklamowej przeprowadzonej w fińskiej telewizji w ubiegłym roku. Fiński rzecznik praw konsumenta, który wniósł przeciwko McDonald’s pozew, uważa, że głównym odbiorcą reklamy miały być dzieci. Sąd uznał, że reklamy pokazywane były między godz. 17 a 21, kiedy to dzieci najczęściej oglądają telewizję, a postaci z kreskówek wykorzystane w reklamie miały wzbudzić ich zainteresowanie ofertą sieci. Za strategię i kreację tej kampanii odpowiedzialna była agencja reklamowa Leo Burnett z Helsinek, natomiast za planowanie i zakup mediów dom mediowy MediaCom.