Kraj

PBI przedstawia kalendarium pomiarów badawczych internetu

Firma Polskie Badania Internetu (PBI) zapowiedziała, iż pierwsze wyniki prac badawczych I-Metrii (pomiary user-centric) zostaną opublikowane w połowie czerwca br....

Firma Polskie Badania Internetu (PBI) zapowiedziała, iż pierwsze wyniki prac badawczych I-Metrii (pomiary user-centric) zostaną opublikowane w połowie czerwca br. Jak powiedział Jarosław Pawlak, członek rady nadzorczej PBI, wyniki pomiarów będzie mógł kupić każdy, jednak koszt badania jeszcze nie jest znany. “Wysokość opłaty za badanie będzie uzależniona od ilości informacji zawartych w raporcie” – stwierdził Pawlak. I-Metria planuje również zakończenie prac nad budowaniem paneli internautów (panel Dom) w czerwcu br. oraz w październiku br. (panel Praca). Panel internautów, którzy korzystają z sieci w domu, ma obejmować 3 tys. osób. (z 3 tys. gospodarstw domowych). Obecnie I-Metria posiada już ok. 2 tys. takich użytkowników. Natomiast panel internautów korzystających z internetu w pracy ma obejmować 1 tys. respondentów. Badania respondentów będą prowadzone metodą CATI (wywiad telefoniczny wspomagany komputerem, w 2002 r. – 75 tys., w 2003 r. – 100 tys. wywiadów) oraz CAWI (wywiad za pomocą ankiet e-mailowych). PBI zostało założone przez sześć firm: Agorę SA, Wirtualną Polskę SA, Onet.pl SA, Interia.pl SA, Presspublicę Sp. z o.o., Vogel Publishing (poland.com). Kilka miesięcy temu PBI wybrało spółkę I-Metria na firmę badawczą. Do tego przetargu stanął także TNS OBOP. W kwietniu br. wydawnictwo Vogel Publishing wycofało się z PBI, a pozostali udziałowcy podzielili się jego akcjami. (JD, MG)