Zagranica

Luca Lindner został nowym CEO sieci D'Arcy w regionie Europy

Od 1 maja br. Luca Lindner pełni funkcję prezesa i CEO sieci agencji reklamowych D'Arcy w regionie Europy, Środkowego Wschodu...

Od 1 maja br. Luca Lindner pełni funkcję prezesa i CEO sieci agencji reklamowych D’Arcy w regionie Europy, Środkowego Wschodu i Afryki. Lindner przeszedł do D’Arcy z międzynarodowej sieci specjalizującej się w komunikacji marketingowej – Red Cell, zrzeszonej w grupie WPP. John Farell, prezes i CEO D’Arcy Worldwide, podkreśla, że Luca Lindner ma bogate doświadczenie na rynku regionalnym i jest ekspertem w budowaniu wizerunków globalnych marek. “Rynek europejski staje się coraz bardziej jednolity, lecz dostrzegamy wyraźne cechy wyróżniające poszczególne kraje tego regionu – powiedział Farell. – Aby zarządzać międzynarodowymi markami, potrzebujemy utalentowanego specjalisty w dziedzinie marketingu regionalnego. Luca spełnia wszystkie nasze oczekiwania. Rozumie specyficzne różnice kulturowe poszczególnych grup narodowych i potrafi wykorzystać je w działaniu na globalnym rynku, ponadto sprawnie i konsekwentnie dąży do osiągnięcia wyznaczonych celów, co jest istotne dla nieustającego rozwoju D’Arcy w regionie i na świecie”. Wcześniej Luca Lindner zdobywał doświadczenie na stanowisku CEO w Red Cell, należącej do globalnej sieci WPP, skupiającej europejską sieć Conquest, amerykańską sieć agencji reklamowych Cole & Weber, brytyjską grupę komunikacji marketingowej Perspective i azjatycką sieć agencyjną Batey. Przez trzy lata, odpowiadając za wprowadzenie i przystosowanie firmy Conquest do międzynarodowej korporacji Red Cell, Lindner koordynował światowe kampanie reklamowe dla następujących klientów: Ermenegildo Zegna, Alfa Romeo, Ericsson, Nestle. W 1995 r. zarządzana przez niego filia Conquest Włochy otrzymała nagrodę Agencja Roku, a dwa lata później Luca Lindner otrzymał tytuł Człowieka Roku w przemyśle reklamowym we Włoszech. Zawodową karierę zaczynał w agencji TBWA, następnie pracował w agencji Lowe w Mediolanie i w butiku kreatywnym Transatlantic.