Kraj

D'Arcy, Yapan, Starlink wygrały przetarg na obsługę budżetu PZU Życie SA

Zarząd Powszechnego Zakładu Ubezpieczeń na Życie SA (PZU Życie SA) zakończył przetarg na obsługę budżetu reklamowego z zakresu ATL, BTL...

Zarząd Powszechnego Zakładu Ubezpieczeń na Życie SA (PZU Życie SA) zakończył przetarg na obsługę budżetu reklamowego z zakresu ATL, BTL oraz planowania i zakupu mediów. Za działania ATL będzie odpowiedzialna agencja reklamowa D’Arcy, obsługą budżetu BTL zajmie się Korporacja Reklamowa Yapan, natomiast za planowanie i zakup mediów odpowiedzialny będzie dom mediowy Starlink, należący do grupy Starcom. Mikołaj Skorupski, z-ca rzecznika prasowego PZU Życie SA, nie ujawnił informacji o wysokości budżetu reklamowego. “Prowadzimy obecnie rozmowy nad treścią umowy, dlatego też nie mogę powiedzieć, na jaki okres zostanie podpisana. Nie ustaliliśmy również, kto będzie w agencji odpowiedzialny za projekty realizowane dla PZU Życie” – stwierdził Jacek Bryniarski-Hensler, szef działu obsługi klienta w D’Arcy. Według Tomasza Chełmeckiego, dyrektora generalnego Starlink, wygrany budżet będzie największym budżetem obsługiwanym przez ten dom mediowy (poza budżetami m.in. PWN i Hachette Filipacchi Polska). “Nie przeprowadzaliśmy szacunków, o ile wrosną przychody domu po wygraniu tego przetargu” – powiedział Chełmecki. Odpowiedzialnym za projekt PZU Życie w Starlink będzie sam dyrektor generalny. “Nie zmieni się natomiast struktura wydatków PZU Życie SA na media i utrzyma się na poziomie 60 proc. na telewizję i 40 proc. na prasę, radio i reklamę zewnętrzną – stwierdził Chełmecki. – Nadal prowadzimy negocjacje w sprawie treści umowy”. Strategię i kreację ostatniej kampanii reklamowej PZU Życie, zorganizowanej w okresie ubiegłorocznych świąt Bożego Narodzenia, przygotowała agencja reklamowa McCann-Erickson Polska. W przetargu brało udział 10 firm. Przedstawiciele PZU Życie nie podali nazw pozostałych agencji i domów mediowych. Według nich głównymi kryteriami wyboru były m.in. doświadczenie w obsłudze sektora finansowego oraz proponowane warunki finansowe. Skorupski nie poinformował o szczegółach przetargu. (JD)