Kraj

PBRZ przygotowuje się do prezentacji produktu badawczego

Najprawdopodobniej na przełomie lipca i sierpnia br. spółka Polskie Badania Reklamy Zewnętrznej (PBRZ) zaprezentuje wyniki badań jakościowych tego medium oraz...

Najprawdopodobniej na przełomie lipca i sierpnia br. spółka Polskie Badania Reklamy Zewnętrznej (PBRZ) zaprezentuje wyniki badań jakościowych tego medium oraz oprogramowanie, które ma ułatwić planowanie kampanii reklamowych. Wiadomo już, że zakończone zostały dwa pierwsze etapy analiz: badanie natężenia ruchu (tzw. BIT, który kosztował ok. 2 mln zł) oraz pomiar widoczności nośników reklamy zewnętrznej (tzw. OVIM, którego budżet sięgnął kwoty ponad 1 mln zł). We Wrocławiu przeprowadzono również trzeci etap, czyli pomiar struktury psychodemograficznej widowni nośników (tzw. CITA, ktora kosztowała ok. 700 tys. zł). Prawdopodobnie już wkrótce współudziałowcy spółki (są nimi przedstawiciele czterech firm reklamy zewnętrznej: AMS SA, Clear Channel Poland, Europlakat Polska i Grupa Outdoor) podejmą decyzję o kontynuacji pomiarów trzeciego etapu w innych miastach Polski. Obecnie trwają prace nad przygotowaniem przeglądarki zebranych danych, która w zamierzeniu jej twórców ma stać się efektywnym narzędziem do planowania kampanii reklamy zewnętrznej. “Obecnie trwa wprowadzanie i analiza danych do powstającej platformy informacyjnej. Prawdopodobnie na jej podstawie będa tworzone specjalne aplikacje planerskie” – twierdzi Marcin Grabowski, prezes zarządu PBRZ. (JP)