Włoski producent samochodów Fiat zmienił prognozy sprzedaży aut marki Stilo. Wyniki sprzedaży po pierwszym kwartale br. były bowiem znacznie niższe od zakładanych. Stilo miał zastąpić markę Bravo i stać się konkurencyjnym produktem dla Volkswagena Golfa, Forda Focusa czy samochodów Citroena. Pozycję Fiata nadszarpnęła również choroba 82-letniego prezesa Gianni Agnellego oraz niekończące się kłopoty z zachowaniem płynności finansowej, które zmusiły Fiata do sprzedaży części jego udziałów w Ferrari. “To nie jest najlepszy okres w historii Fiata. Dobra sprzedaż Stilo mogłaby poprawić sytuację” – skomentował Renato Rossi, analityk sektora motoryzacyjnego w ABS Securities. W pierwszym kwartale br. Fiat odnotował straty w wysokości 480 mln dol., co stanowi większą kwotę niż straty za cały rok 2001. Z powodu kłopotów finansowych producent zdecydował o cięciach budżetu reklamowego. Wart 920 mln dol. budżet reklamowy Fiata na 2002 r. został zmniejszony do 155 mln dol.