Kraj

Herbalife - kampania także w Polsce

Herbalife po raz pierwszy zdecydowała się na współpracę z agencją reklamową. Będzie nią D'Arcy, która sieciowy budżet określany na 10...

Herbalife po raz pierwszy zdecydowała się na współpracę z agencją reklamową. Będzie nią D’Arcy, która sieciowy budżet określany na 10 mln dol. zdobyła w przetargu, do którego stanęło kilkanaście agencji (ich nazwy nie zostały ujawnione). Pierwsza kampania planowana jest na ostatni kwartał br. Planowanie i zakup mediów globalnie trafiły do MediaVest. Neil Selby, dyr. generalny polskiego oddziału D’Arcy, powiedział, że nic mu jeszcze nie wiadomo na temat przejęcia budżetu reklamowego Herbalife. “Wiemy o sieciowym zwycięstwie, ale za wcześnie jeszcze, by powiedzieć, jak się to przełoży na Polskę” – przyznaje również Magdalena Misztal, communication media director w MediaVest. Jarosław Flis, dyrektor Herbalife Polska, uważa, że globalny przetarg na pewno znajdzie swoje przełożenie w Polsce, trudno jednak określić teraz, kiedy to nastąpi. “Myślę, że o jakieś współpracy będziemy mówić dopiero po wakacjach” – mówi Flis. Herbalife Polska jest obecna w Polsce od 1994 r., w 2001 r. jej obroty wyniosły 40 mln zł. Produkty są rozprowadzane przez niezależnych dystrybutorów (jest ich około 5 tys.) w systemie sprzedaży bezpośredniej. Asortyment Herbalife w Polsce to: dietetyczne środki spożywcze wspomagające odchudzanie, produkty do pielęgnacji skóry i włosów oraz perfumy. Herbalife istnieje od 1980 r., jest obecna w 54 krajach, jej roczne przychody są określane na 1,7 mld dol. Prowadzi sprzedaż w formie bezpośredniej, za pomocą konsultantek docierających do konsumenta z pominięciem punktów sprzedaży. Wcześniej nigdy nie korzystała ze wsparcia reklamowego. (AMS)