M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Kampania Żywca - "wodna", ale "piwna"

Serwis Dzienny | 4 czerwca 2002, 00:00

Na początku czerwca na billboardach pojawiła się kampania wody mineralnej Żywiec Zdrój, której producentem jest spółka Polska Woda. Polska Woda,...

Na początku czerwca na billboardach pojawiła się kampania wody mineralnej Żywiec Zdrój, której producentem jest spółka Polska Woda. Polska Woda, joint venture Danone Polska z włoskim producentem wód San Benadetto, jest producentem trzech marek wód mineralnych: Żywiec Zdrój, Danone Vitalinea i Pimavera. Obsługą dwóch ostatnich zajmuje się agencja Corporate Profiles DDB, do niedawna pracująca także dla marki Żywiec Zdrój. Przygotowaniem kampanii dla wody Żywiec Zdrój zajęła się natomiast agencja Lowe Brand, która obsługuje również markę piwną Żywiec (producent - Grupa Żywiec). Kampania wody przeprowadzana jest w "piwnej" stylistyce Żywca. "Początkowo chcieliśmy przygotować tę kampanię z agencją CP DDB - wyjaśnia Wojciech Bortkiewicz, junior brand manager w Polska Woda Sp. z o.o. - Ale agencja ta odmówiła ze względu na konflikt interesów. Obsługuje ona markę Tyskie (Kompania Piwowarska) i prowadzenie akcji reklamowej dla innego brandu piwnego nie wchodziło w rachubę". Zdaniem Bortkiewicza współpraca z Lowe Brand była naturalnym wyborem. "Nie organizowaliśmy przetargu, zwróciliśmy się do agencji z bezpośrednią propozycją współpracy" - wyjaśnił. Kampania potrwa dwa miesiące (czerwiec - lipiec), początkowo obejmować będzie tylko 9 największych miast Polski, potem zostanie rozszerzona na miejscowości wypoczynkowe na terenie całego kraju. Planowanie i zakup mediów Polska Woda prowadzi we własnym zakresie, wykorzystując billboardy należące do AMS. Budżet kampanii nie został podany. Umowa zawarta pomiędzy Grupą Żywiec a Polską Wodą koszt przeprowadzenia kampanii przenosi wyłącznie na Polską Wodę. "Pomysł był nasz - podkreśla Bortkiewicz - chodziło nam tylko o zgodę Grupy Żywiec na wykorzystanie ich layoutu. W badaniach zaś okazało się, że na tej kampanii skorzystają obie marki". Eliza Panek, specjalista ds. PR w Grupie Żywiec, dodała, że Żywiec ma swoją, całkowicie odmienną i wyrazistą kampanię, a ta reklama marki piwnej nie dotyczy. "Zgodziliśmy się na pewne podobieństwa, ale na tym nasza rola się skończyła" - mówi Panek. (AMS)

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , , , , ,