Zagranica

Bez zmian w telewizyjnej dyrektywie Unii Europejskiej aż do 2004 r.

Komisja Europejska odłożyła na koniec 2004 r. rewizję dotyczącą Dyrektywy Telewizji bez Barier. Rewizja dotycząca dyrektywy ma na celu harmonizację...

Komisja Europejska odłożyła na koniec 2004 r. rewizję dotyczącą Dyrektywy Telewizji bez Barier. Rewizja dotycząca dyrektywy ma na celu harmonizację regulacji związanych z telewizją w Unii Europejskiej. Dyrektywa miała zostać wprowadzona w życie pod koniec tego roku. “To dobra wiadomość, ponieważ przemysł reklamowy osiągnął wiele w Europie” – mówi Daniel Krebber, public affairs manager w Światowej Federacji Reklamodawców. Krebber uważa, że proponowana dyrektywa zawierająca m.in. zakaz reklamy skierowanej do dzieci i ścisłe reguły dotyczące przerywania programów reklamami sprawiałaby, że przemysł reklamowy zostałby zastopowany. “Obecne reguły dotyczące reklamy są dobre, ale mogą być lepsze” – mówi Ross Biggam, dyrektor genaralny Stowarzyszenia Telewizji Komercyjnych. Według Biggama obecnie proponowana dyrektywa nie dotyczy nowych mediów, takich jak np. telewizja interaktywna. Obecnie przerwy reklamowe mogą występować nie częściej niż co 20 minut podczas filmów dokumentalnych i nie częściej niż co 45 minut w czasie nadawania filmów fabularnych.