Kraj

Grupa ITI chce pozyskać z emisji akcji 130 mln dol.

Grupa ITI zamierza pozyskać z publicznej emisji do 130 mln dol. Prawdopodobny debiut akcji spółki na Giełdzie Papierów Wartościowych w...

Grupa ITI zamierza pozyskać z publicznej emisji do 130 mln dol. Prawdopodobny debiut akcji spółki na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie nastąpi 12 lipca br. Jak zapowiada Jan Wejchert, prezes zarządu Grupy ITI, większość środków pozyskanych ze sprzedaży akcji (100 mln dol.) przeznaczona zostanie na spłatę części należności dla SBS Broadcasting SA za odkupienie 33 proc. udziałów w telewizji TVN (pełna kwota tej transakcji to 150 mln dol., pozostałe 50 mln dol. zapłacone zostanie w ciągu najbliższych 2 lat). Dalsze 30 mln dol. z emisji (jeśli powiodą się plany ITI) zostanie przeznaczone na sfinansowanie bieżącego rozwoju grupy – rozwój stacji informacyjnej TVN 24, uruchomienie nowych telewizyjnych kanałów tematycznych i rozbudowę sieci kin wielosalowych Multikino. “Odkupienie udziałów TVN od SBS Broadcasting to dla nas bardzo ważna inwestycja. W ten sposób kontrolować będziemy 100 proc. udziałów w stacji, która jest lokomotywą całej grupy i w której dalszy szybki rozwój wierzymy. Dzięki temu bardziej samodzielnie będziemy też mogli budować i dyskontować synergię wewnątrz grupy, co jest utrudnione, gdy ma się udziałowca w jednej ze spółek” – mówi Wejchert. Wczoraj Grupa ITI opublikowała prospekt emisyjny. 18 czerwca zostanie podany przedział cenowy dla akcji, które będą sprzedawane w ofercie publicznej, a od 19 czerwca do 2 lipca potrwa proces book buildingu. W ub.r. Grupa ITI zanotowała stratę w wysokości 11,9 mln dol. Zdaniem Wejcherta jest to wyłącznie efekt dużych inwestycji w nowe obszary działalności, przede wszystkim uruchomienie TVN 24. “Nowe przedsięwzięcia zawsze ciążą na wyniku finansowym całej grupy i jest naturalną rzeczą, że potrzebują czasu na osiągnięcie rentowności” – mówi prezes Grupy ITI. Wejchert zwraca uwagę na bardzo dobry wynik holdingu w pierwszym kwartale br. – mimo słabości rynku reklamy grupa odnotowała wzrost przychodów ze sprzedaży w porównaniu z I kw. roku ubiegłego o 37 proc. – z 31,9 mln dol. do 43,7 mln dol. (MG, PM)