Kraj

NBP rozpoczyna kolejną kampanię informacyjną na temat euro

Narodowy Bank Polski rozpoczyna kampanię informacyjną dotyczącą euro. Kampania startuje dziś i potrwa do końca czerwca br. "Z naszych badań...

Narodowy Bank Polski rozpoczyna kampanię informacyjną dotyczącą euro. Kampania startuje dziś i potrwa do końca czerwca br. “Z naszych badań wynika, że około 14 proc. Polaków zamierza w tym roku wyjechać do jednego z krajów unii walutowej. To około 4,5 mln osób. Dlatego najbliższa kampania skierowana jest do polskich turystów” – mówi Marek Michalski, z-ca dyr. Departamentu Komunikacji Społecznej NBP. Głównym medium kampanii jest telewizja. Dla TVP2 przygotowano serię 14 filmów, a dla TVP1 – 15 filmów. Kreację przygotowali Michał Slezkin i Sławomir Wolski, tworzący butik kreatywny drSensitive, a filmy wyprodukowała Agencja Publicystyki i Edukacji TVP. Media zaplanował i zakupił Departament Komunikacji Społecznej NBP. Równolegle trwać będzie kampania prasowa (“Polityka”, “Wprost”, “Newsweek Polska” i “Tele Tydzień”) i radiowa (PR III, RMF FM i Radio Zet). “Media zostały zaplanowane na podstawie badań TNS OBOP m.in. nt. preferencji medialnych grupy docelowej naszej kampanii” – mówi Michalski. “Chcemy, by kolejne etapy naszych działań komunikowały nie problematykę związaną z euro, ale również Unii Europejskiej. Bardzo istotne jest też budowanie pozytywnego wizerunku euro jako przyszłej waluty Polaków” – wyjaśnia Paweł Narożny, dyr. Departamentu Komunikacji Społecznej NBP. Narożny nie chciał podać wysokości budżetu przeznaczonego na kampanię, zaznaczył jednak, że nie jest to budżet wysoki. “Na 14 naszych filmów przygotowanych dla TVP2 wydaliśmy tyle, ile średnio wydaje się na jeden 30-sek. film reklamowy” – mówi Narożny. Dodaje też, że NBP już pracuje nad założeniami kampanii na wypadek ewentualnego szybkiego wprowadzenia euro w Polsce. “Wtedy konieczna będzie współpraca z agencją reklamową” – mówi szef Departamentu Komunikacji Społecznej NBP. To kolejny etap działań dotyczących wspólnej europejskiej waluty zaplanowany przez NBP na ten rok. W 2002 r. wystartują jeszcze kampanie we wrześniu i pod koniec roku. (PM)