Na tegorocznym 49. Międzynarodowym Festiwalu Reklamy Cannes Lions 2002 polską reklamę będą reprezentować 84 prace (38 filmów reklamowych, 34 reklamy prasowe, 7 kreacji mediowych, 5 marketingu bezpośredniego). Jest to najmniej zgłoszeń w ciągu ostatnich czterech lat. Najwięcej, bo aż 14 prac zgłosiła agencja reklamowa Leo Burnett Warszawa. Po 11 prac wysłały agencje D’Arcy oraz PZL. Z agencji reklamowej Lowe Lintas GGK Warszawa do Francji wysłano 9 prac. Każde zgłoszenie filmu reklamowego kosztuje ok. 650 euro, a reklamy drukowanej – 340 euro. Lwy w Cannes zostaną wręczone 18 czerwca br., a wieczór festiwalowy odbędzie się 22 czerwca br. Polski rynek reklamy będzie też miał swój wkład w ocenę zgłoszonych prac, bowiem po raz kolejny zaproszono do składu jury przedstawiciela polskiej agencji reklamowej. W tym roku misji jurora podjął się Lechosław Kwiatkowski, dyr. kreatywny Lowe Lintas GGK.