Kraj

Nowa forma reklamy w sieci Ad.net

Sieć reklamy internetowej Ad.net wprowadza do swojego cennika nową formę reklamy, tzw. surround ad. Polega ona na jednoczesnym wyświetlaniu obok...

Sieć reklamy internetowej Ad.net wprowadza do swojego cennika nową formę reklamy, tzw. surround ad. Polega ona na jednoczesnym wyświetlaniu obok siebie bannera i skyscrapera. Według Marka Rusieckiego, dyrektora sprzedaży w Ad.net, taka forma reklamy daje duże możliwości kreacyjne (oparte np. na odwołaniu się w bannerze do skyscrapera). Forma ta, jak większość innych, przywędrowała do Polski zza oceanu – po raz pierwszy zastosował ją na swoich stronach www “New York Times”. Ad.net wykorzystał ją już w kilku kampaniach swoich klientów, m.in. Vichy czy Multibanku. Pozytywny odbiór ze strony reklamodawców spowodował, że sieć postanowiła dołączyć surround ad do swojej oferty standardowej. Rusiecki uważa, że forma ta powinna cieszyć się sporą popularnością również ze względu na niewygórowaną cenę – zwykły skyscraper kosztuje o 50 proc. drożej od bannera, natomiast surround ad – 75 proc. ceny bannera. Surround ad to kolejna nowa forma wprowadzona w tym roku do oferty przez Ad.net. Zdaniem Rusieckiego największą karierę wśród klientów Ad.net zrobił w tym roku tzw. billboard (czyli bardzo duży banner o wymiarach 750×100 pikseli, wprowadzony do oferty w styczniu), na który reklamodawcy wydają w sieci Ad.net już ok. 7-8 proc. budżetów. (MG)