Kraj

Budżet reklamowy Hewlett-Packard pozostaje w Publicis

Wczoraj oficjalnie rozstrzygnięty został przetarg na reklamową obsługę koncernu Hewlett-Packard (HP). Agencja reklamowa Goodby, Silverstein & Partners, należąca do Grupy...

Wczoraj oficjalnie rozstrzygnięty został przetarg na reklamową obsługę koncernu Hewlett-Packard (HP). Agencja reklamowa Goodby, Silverstein & Partners, należąca do Grupy Publicis Worldwide, została wiodącą agencją, odpowiedzialną za światowy rozwój brandów HP. Sama grupa została siecią odpowiedzialną za wszystkie produkty HP i reklamowe wsparcie ich sprzedaży. Natomiast należąca do niej sieć domów mediowych Optimedia została globalnym partnerem HP w kwestii planowania i zakupu mediów. Marek Gargała, dyr. zarządzający Publicis, powiedział, że podjęte globalne decyzje nie będą miały istotnego wpływu na sytuację HP w Polsce. “HP to nasz klient jeszcze przed połączeniem z Compaqiem – powiedział Gargała. – Istniały co prawda spekulacje o tym, że połączony budżet może trafić do sieci agencji reklamowych FCB, która globalnie obsługiwała Compaqa, ale tak się nie stało”. Gargała dodał, że prawdopodobne jest tylko powiększenie portfolio marek obsługiwanych przez Publicis o brandy Compaqa. W oficjalnym komunikacie HP pojawiła się ponadto informacja o planowanej na koniec roku globalnej kampanii reklamowej. Gary Eliot, wiceprezes HP Marketing Communications, twierdzi, że agencja może się teraz skoncentrować na przygotowaniu działań reklamowych, których celem będzie wprowadzenie na rynek kolejnych marek. Marek Gargała przyznał, że pewne działania przygotowawcze są prowadzone, ale nie zgodził się na podanie jakichkolwiek bliższych szczegółów. Oficjalne zakończenie współpracy pomiędzy FCB a Compaqiem przewidziane jest na koniec sierpnia br. i do tego momentu całość działań powinna zostać operacyjnie przekazana do Publicis. Potwierdza te informacje Piotr Dominiewski, dyr. generalny agencji reklamowej Ad Fabrika FCB. “Ponieważ rozmowy na temat połączenia budżetu reklamowego trwały już jakiś czas, spodziewaliśmy się takiego obrotu sprawy” – powiedział Dominiewski. Dodaje, że Ad Fabrika FCB kończy dla Compaqa realizację ostatnich projektów, które jego zdaniem zostaną sfinalizowane do końca lata. (AMS)