Kraj

Supersigns Polska domaga się zapłaty należności od ARZ Galicja

Firma reklamy zewnętrznej Supersigns Polska domaga się od innej firmy tego medium - ARZ Galicja, zapłaty należności za wynajęte wielkoformatowe...

Firma reklamy zewnętrznej Supersigns Polska domaga się od innej firmy tego medium – ARZ Galicja, zapłaty należności za wynajęte wielkoformatowe nośniki reklamowe. Chodzi o kwotę ok. 44 tys. zł. Zobowiązanie miało powstać po przeprowadzeniu przez ARZ Galicja kampanii reklamowej dla firmy telekomunikacyjnej Niezależny Operator Międzystrefowy (zlecenie trafiło z domu mediowego Quantum Media). ARZ Galicja zdecydowała się na podnajęcie na jej potrzeby 15 tablic o formacie 12×3 m, należących do Supersigns Polska. Kampania reklamowa miała miejsce w grudniu 2001 r. “Od sześciu miesięcy upominam się o należne mi pieniądze. Jednak wszystkie moje monity pozostają bez echa” – twierdzi Krzysztof Hajduk, szef Supersigns Polska. Według niego sprawa trafiła do sądu, jednak nie będzie rozpatrywana w trybie przyspieszonym, gdyż jej przedmiotem jest tzw. płatność cząstkowa, nie zaś pełna. “Przyznaję, że zobowiązanie płatności powstało w chwili, gdy byłem jeszcze we władzach tej spółki. Wydłużanie okresów ich uregulowania niestety na tym rynku stało się praktyką. Negocjowaliśmy z Supersigns Polska warunki spłaty należności, jednak w maju br. doszło do sprzedaży spółki, w której obecnie Grupa Galicja nie ma żadnych udziałów” – twierdzi Piotr Beaupre, wiceprezes Grupy Galicja. Obecnie 100 proc. udziałów w ARZ Galicja należy do krakowskiego biznesmena Dariusza Eckerta. Spółka przyjęła plan restrukturyzacji przejętych zobowiązań i zamierza w najbliższym czasie go zrealizować. Z niektórymi wierzycielami doszło już do zawarcia odpowiednich porozumień, w przypadku innych rozpatrywana jest możliwość przeprowadzenia postępowań układowych. “Nie mogę traktować firmy Supersigns Polska inaczej niż innych wierzycieli, gdyż wszystkie kroki, jakie podjęliśmy, wynikają wprost z litery prawa. Poza tym kondycja finansowa naszej spółki uległa radykalnej poprawie, gdyż znacznie zwiększyliśmy sprzedaż. Pozwala to m.in. na terminowe regulowanie płatności wobec naszych podwykonawców. Poza tym my sami jesteśmy wierzycielami innych firm reklamy zewnętrznej” – mówi Jacek Rybak, wiceprezes ARZ Galicja. (JP)