Zagranica

PepsiCo. w Rumunii nieprzygotowana na efekty promocji

"Wciel w życie swoje sny" - tak brzmiało hasło przewodnie promocji sprzedażowej koncernu PepsiCo. w Rumunii, związanej z piłkarskim Pucharem ...

“Wciel w życie swoje sny” – tak brzmiało hasło przewodnie promocji sprzedażowej koncernu PepsiCo. w Rumunii, związanej z piłkarskim Pucharem Świata. Jednak akcja okazała się raczej “czarnym snem” – 20 czerwca tysiące szczęśliwych zwycięzców zebrały się w kolejkach przy specjalnych “centrach Pepsi” w całym kraju, żeby odebrać ponad 30 tys. nagród, jakie wygrali w mundialowej promocji. Okazało się, że w centrach nie było wystarczającej liczby odbiorników radiowych, piłek, T-shirtów i czapek, a takie były nagrody w promocji. Firma PepsiCo. nie była przygotowana na tak dużą liczbę konsumentów ze zwycięskimi kuponami. Brak wystarczającej liczby nagród spowodował zamieszki. Musiała interweniować policja. Firma PepsiCo. stała się ofiarą sukcesu własnej promocji mundialowej. Zdaniem przedstawicieli firmy złożyły się na to m.in. niesamowite zainteresowanie mundialem wywołane liczbą niespodziewanych wyników oraz fakt, że PepsiCo. było praktycznie jedynym koncernem, który postanowił wykorzystać w swojej akcji mundial (prawdopodobnie dlatego, że Rumunia nie zakwalifikowała się do mistrzostw). PepsiCo. zorganizowało oficjalną konferencję prasową, na której oficjalnie przeprosiło konsumentów za promocyjną wpadkę. W ramach wynagrodzenia liczba nagród ma zostać podwojona do 75 tys.