Zagranica

Przeciwnicy euro w Wielkiej Brytanii nie żałują kampanii z Hitlerem

Przeciwnicy wprowadzenia Wielkiej Brytanii do strefy euro nie żałują, że w kampanii skierowanej przeciwko idei wspólnej waluty europejskiej wykorzystali wizerunek...

Przeciwnicy wprowadzenia Wielkiej Brytanii do strefy euro nie żałują, że w kampanii skierowanej przeciwko idei wspólnej waluty europejskiej wykorzystali wizerunek Adolfa Hitlera. Kampania wykreowana przez firmę No Campaign (grupa biznesmenów i członków różnych partii politycznych) we współpracy z Petem Richardsonem, reżyserem filmowym z firmy Absolutly Production, rozpoczęła się 12 czerwca br. Jej budżet wart jest 1,4 mln dol. Kampania ma potrwać trzy miesiące, aż do prawdopodobnego referendum w sprawie przystąpienia Wielkiej Brytanii do strefy euro. Zwolennicy wprowadzenia euro w Wielkiej Brytanii oraz lider społeczności brytyjskich Żydów, oburzeni wymową spotu reklamowego, zażądali, aby kampania została natychmiast zawieszona. James Frayne, rzecznik firmy No Campaign, powiedział, że działania reklamowe nie zostaną wstrzymane. “To jest absurdalny żart, który poprzez przesadę ma spowodować, że w Brytyjczykach obudzą się sentymenty, pomimo że politycy wmawiają im, że wejście do strefy euro jest nieodzowne” – mówi Frayne.